Скромността явно не краси бранда: Denza смята, че е 10 пъти по-добра от премиум конкурентите си

Дъщерната фирма на BYD очаква големи успехи в Европа

Мартин Дешев,
denza z9 gt

, Denza / MIIT

Denza Z9 GT

С кромността може и да краси човека, но явно не и бранда. Denza е дъщерен бранд на BYD, който всъщност беше създаден заедно с Daimler Group, но след това концернът се оттегли от него. Сега той се движи изцяло от BYD и е насочен към премиум моделите.

Тази година Denza започва своята европейска експанзия и има много големи очаквания за своите успехи, съобщава Car Magazine. Първите два модела ще са Z9 GT и D9, а постепенно към гамата ще бъдат добавени още поне четири предложения. И брандът е уверен, че има коли, които са 10 пъти по-добри от тези на конкуренцията.

„Denza има европейски черти в сърцето си и сме уверени, че купувачите ще намерят в нас отличителни и уникални черти, които са смесени с изискан и елегантен дизайн, мощна производителност и удивителни технологии“, казва вицепрезидентът на BYD Стела Ли.

Denza се прицелва директно срещу германските премиум марки и смята, че може да ги пребори. За дизайна ѝ се грижат бивши дизайнери от Европа, включително Волфганг Егърс, който е работил в Alfa Romeo, Lamborghini и Seat. Затова и Z9 има доста европейски черти и това не е случайно, като BYD очаква комбито GT да е особено популярно в Европа.

Z9 GT ще изобилства и от технологии. Ще използва платформата e3 с батериите на BYD, ще може да се завърта на 360 градуса на място и да пълзи внимателно в тесни пространства.

Моделът е изцяло електрически и ще спринтира до 100 км/ч за 3,4 секунди, като ще предлага обща мощност около 952 к.с. „Колата е 10 пъти по-добра от конкуренцията. Имаме много уникални функции и екстри, които другите брандове не предлагат“, казва Ли.

За да може и да е популярна по улиците, Z9 GT, а и другите модели на Denza, ще трябва да предлагат атрактивна цена. Имайки предвид класа на Z9 GT, тя ще е по-скъпа от най-скъпия модел на BYD, но въпреки това ще е значително по-евтин от премиум конкурент и ще предлага повече екстри за парите. И все пак, засега Denza не уточнява цените, които може би е логично, имайки предвид колко непредвидим е пазарът в момента.

Ли казва, че много важно ще е и следпродажбеното обслужване. За него компанията ще отделя „екстремно внимание“, за да изгради нужната сервизна база. Denza ще се развива в Европа отделно от BYD със своя мрежа, маркетинг, продажби и дилъри.

коли автомобили електрически автомобил електромобили китайски автомобили Denza